Minden, amit a gumiabroncsról érdemes tudni

gumiabroncs

Gumiabroncs

Van belőle téli, nyári és négyévszakos. Nélküle elképzelhetetlen a vezetés. Kiválóan közvetíti az autó teljesítményét, hatalmas szerepet játszik a gépjármű gyorsulásában, a fékrendszer működésében és úgy egyébként: az egész jármű kezelésében. Igen, kedves hölgyeim és uraim, a gumiabroncs az, amiről e cikkünkben szó lesz. Mielőtt belevágunk a témába, érdemes néhány szót ejteni arról, miért is olyan fontos a gumiabroncsok megfelelő kiválasztása és karbantartása. Nos, nemes egyszerűséggel azért, mert az életünk is múlhat rajta.

Valóban, az, hogy az évszaknak és a természeti viszonyoknak megfelelő gumiabroncs van-e az autónk alatt, nagyban meghatározza a vezetési élményt és azt, hogy mennyire vagyunk balesetveszélyesek. Azt már valóban mindenki tudja, hogy nyáron a nyári gumi a kötelező, a hideg, zimankós időben pedig a téli abroncs a sláger. Tudni tudjuk, mégis sokan elodázzák a cserét, holott ez a téma tipikusan az a témakör, amit nem érdemes félvállról venni. Szintén kulcsfontosságú, hogy mindig minőségi gumiabroncs legyen a birtokunkban, s bár ez esetben kicsit mélyebbre kell a zsebbe nyúlni, a választás hosszú évekre szól, így biztosan meg is térül. Sokan, bár már egy ideje sofőrködnek, nincsenek tisztában azzal, hogy minden egyes gumiabroncs jelöléssel van ellátva.

Ez a szóban forgó jel az abroncsok oldalán található, és arról informál minket, milyen paraméterekkel operál a gumi: szélesség/magasság, radiális/diagonális típus, tömeg/sebességindex. Az abroncsokról ezen kívül azt is leolvashatjuk, mikor és hol születtek. Ez a gravírozott keresztlevél segít minket abban, hogy nyomon követhessük a gumiabroncs életkorát, így kalkulálva ki az elévülési idejét. A németek és a britek véleménye eltér abban, mikortól számít újnak az abroncs: a ködös Albion lakói úgy vélik, a 6 évnél idősebb gumiabroncsok már nem számítanak újnak, míg a németek azt állítják, már az 5 évnél korosabb gumik sem tartoznak bele ebbe a kategóriába.

Mi a helyzet a gumiabroncsok tárolásával? Nos, azok a lelkiismeretes sofőrök, akik az évszaknak megfelelő lábbelivel ajándékozzák meg a kocsijukat, tudják jól, az abroncsokat megfelelő módon kell tárolni is, gondoskodván a hosszan tartó minőségükről. Mielőtt már csomagolnánk is be a téli/nyári gumit, szemléljük meg azokat tüzetesen, kisebb-nagyobb sérülések után kutatva. Ha találtunk hibát, nyomás a szerelő, ha nem, eltehetjük a gumikat a következő szezonra. Az alapos mosás, szárítás után alacsony hőmérsékletű, sötét helyre tegyük az abroncsokat. Figyelem! Pro tipp kezdőknek: ha lehet, hagyjuk a gumikat a felnin pihenni, így elkerülhetjük a roppant nagy kellemetlenséggel járó eldeformálódásukat. Ha megfelelően gondoskodunk e használati elemekről, biztosak lehetünk azok időtállóságában.

Print Friendly, PDF & Email

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás