Egy fékrendszer alapjában véve gondtalanul kell működjön egy autónál. Fontos, hogy a megfelelő alkatrészek rendszeres cseréjét idejében el kell végezni, különben nem lesz biztonságos a vezetés. Nagyon sokan feledkeznek meg arról, hogy a féktárcsákat és a hozzá tartózó betétek állapotáról rendszeresen tájékozódjanak. Egy fékbetét cseréje átlagosan húszezer megtett km után ajánlatos lecserélni. A féktárcsákra ez a korlát megkétszereződött. A fékbetét cseréjénél figyeljünk oda, hogy új kopásjelző beszerelése is megtörténjen.
A biztonság legfontosabb elemeként kezelik az autótulajdonosok többsége, mégis ennek ellenére nagyon sokan mellékesnek veszik annak a rendszeres karbantartását. Vannak olyanok is, akik házilag kezdik el barkácsolni a féket, aminek pedig számtalan hátránya is lehet. A fékbetét nem igényel semmilyen karbantartást sem. Cserétől cseréig számítódik az élettartama, a szakszerű beszerelést viszont mindig bízzuk profi kezekre. Problémamentesen használható és nagyban meghosszabbítja annak élettartamát is. A fékezés során nagy feladat hárul a fékbetétre. Ha ennek a vastagsága 3 mm alá csökken, akkor már nem tud biztonságos fékhatást kiváltani, aminek súlyos következményei is lehetnek. A megfelelő minőségű fékbetét jelenléte éppen ezért is játszik ennyire fontos szerepet. Precíz alkatrésznek számít, rendeltetésszerű használat mellett kiválóan képes dolgozni. Figyeljünk oda, hogy nagyobb sebesség esetében történő fékezéseknél, akár háromszor gyorsabban is kophatnak ezek a betétek. A fékbetét mellett, nagyon fontos szerepet kap a féktárcsa is. Ugyanúgy működik, mint a fékbetét, ez sem igényel karbantartást, hanem cserétől cseréig szolgálja az autót. Minden autótípusnak megfelelő fékbetét és féktárcsa vásárolható, így ezt semmiképpen se hagyjuk figyelmen kívül! Ha bizonytalanok vagyunk, akkor kérjünk inkább szakmai segítséget! Ha nem a megfelelő fékbetét vagy tárcsa kerül beszerelésre, akkor az rossz hő elvezetést biztosít, aminek következtében az elrepedhet, deformálódhat.