Nincs annál megalázóbb, amikor egy terepjáró 4 helyben forgó kereke mellől elstartol egy városi kisautó. Nézni sem lehet, a kis 14 colos virsliket az első keréken, de viszi felfelé az autót az emelkedőn.
Ekkor el lehet tűnődni, hogy a speciális terepjáró gumik vajon megérik az árukat? Egy kis fizika segíthet a jelenség megértésében, hiszen az még nem minden, hogy téli gumi található rajta, de a kisautó üres csomagtartóval összkerékhajtásúnak számít, hiszen a hajtott kerekekre esik a súly nagy része.
Egy kis szerencsével, ha nem kerül jégre az egyik kerék, szépen tud húzni felfelé a letaposott havon. Ezzel szemben, a terepjáró M+S gumija jellemzően négy évszakos terepgumit takar és dolgozhat a legjobb hajtáslánc alatta, összezárva minden kereket, tapadás nélkül csak kapirgáláshoz elegendő a havon.
Ezért fontos a speciális terepjáró gumik közül azt választani, ami jól teljesít a jeges, havas felületen, annak, aki biztonságosan szeretne a téli útviszonyok mellett is közlekedni, hiszen ilyenkor a hólánc nyugton maradhat a csomagtartóban.